W połowie 2022 roku skontaktowała się ze mną centrala firmy Epstein Global z Chicago która poprosiła mnie o wykonanie fotografii architektury budynku Varso w Warszawie. Jej warszawski oddział pełnił funkcję lokalnego architekta inwestycji, a głównym architektem była pracownia Foster and Partners. Pracownia przesłała mi kilka ogólnych wytycznych które miały mnie nakierować na to czego oczekują. Podkreślając jednak, że ze względu na to, że sam najlepiej znam to miejsce, mam pełną swobodę w prezentacji ich najnowszej realizacji.
Wykonanie zdjęć obiektu w tej skali wymagało trochę innego podejścia niż zazwyczaj. W moim odczuciu mało wystarczające byłoby poświęcenie mu tylko 1-2 dni i wykonanie tylko zdjęć z bliskiego otoczenia. Obiekt zdominował panoramę Warszawy i pomyślałem, że ważnym będzie abym pokazał go w różnych skalach. Zacząłem od wykonywania zdjęć w skali urbanistycznej. Poszukania na mapie osi kompozycyjnych ulic które zamykał, jak również punktów widokowych (np. Mostu Siekierkowskiego) w których było widać jak wpisuję się w panoramę Warszawy. Następną skalą była skala przechodnia – bliskie otoczenie z którego dało się objąć całą bryłę obiektu. Dalej sama strefa wejścia i inne ciekawe perspektywy które przyszły mi do głowy w trakcie wykonywania sesji. Oczywistością było wykonanie zdjęć detali fasady. Obiekt znajduje się przy dość ruchliwych ulicach miasta. Byłem ciekaw, jak tak naprawdę przez część czasu obserwują go kierowcy? Postanowiłem uwiecznić to na swoim zdjęciu.
Sesja zawierała także wykonanie zdjęć wnętrz efektownego lobby, a także zdjęć na tarasie na szczycie obiektu. Aby pokazać samą iglicę oraz to jak budynek prezentuje się z lotu ptaka wykonałem zdjęcia z drona z różnych części miasta. Letnia sesja się zakończyła, ale dla mnie było to nie wystarczające. Byłem ciekaw jak budynek prezentuje się podczas jesiennych mgieł i postanowiłem uzupełnić materiał o dodatkowe zdjęcia. Wieżowiec prezentował się bardzo malowniczo.